przedszkole

INFORMACJE DLA RODZICÓW

WIZYTÓWKA PRZEDSZKOLA

- Spacerkiem po przedszkolu

- Ramowy rozkład dnia

- Nasze cele

- Metody

- Program

- Rekrutacja

- Kontakt

Dzień po dniu w nowym roku szkolnym 2007-2008

- Grupa I " Kubuś Puchatek"

- Grupa II " Skrzaty"

- Grupa III " Smurfy"

- Grupa IV " Franklin"

- Uroczystości

Kącik dla rodziców

Archiwum roku szkolnego 2004-2005

- Maluszki 2004-2005

- Czterolatki 2004-2005

- Pięciolatki 2004-2005

- Absolwenci 2004-2005

- Osiągnięcia 2004-2005

Archiwum roku szkolnego 2005-2006

- Maluszki 2005-2006

- Czterolatki 2005-2006

- Pieciolatki 2005-2006

- Absolwenci 2005-2006

- Osiągnięcia 2005-2006

Archiwum roku szkolnego 2006-2007

- Maluszki 2006-2007

- Czterolatki 2006-2007

- Pięciolatki 2006-2007

- Absolwenci 2006-2007

Uroczystości w roku szkolnym 2006-2007

Wycieczki w roku szkolnym 2006-2007

Osiągnięcia dzieci w roku szkolnym 2006-2007

przedszkole



szukaj również w:


PRZEDSZKOLE NASZE



PRZEDSZKOLE NASZE pracuje na programie wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-6 lat Henryki Czerniawskiej programem wspomagającym jest program wychowania przedszkolnego "Rośnij z Didasko" autorstwa Ryty Folejewskiej przy udziale autorów materiałów pomocniczych:
Joanny Białobrzeskiej
Zofii Wójcik
Margaryty Orzechowskiej
Doroty Raczyńskiej.

Program ten oparty jest na edukacji wspierającej indywidualny rozwój dziecka tworząc nową jakość w uczeniu się dzieci. Stanowi logicznie spójną i metodycznie zorganizowaną całość dostosowania do możliwości psychofizycznych dziecka w okresie przedszkolnym.

Główne cele wychowania:

*Rozumienie przez nauczyciela prawidłowości rozwojowych i potrzeb dziecka. ""Konieczność diagnozy, rozpoznawania dziecka, w celu określania kierunku pracy z nimi pod kątem postępu w rozwoju ( diagnoza ta musi wskazywać możliwości i zdolności dziecka a nie jego braki i nieumiejętności)

*Indywidualność ( odrębność właściwa każdemu człowiekowi: oryginalność, wyjątkowość, niepowtarzalność)

*Relacje człowiek- środowisko, przejawiające się w działaniu, w którego toku dokonuje się poznawanie (poprzez działanie).

Poznawanie to następuje w wyniku rozwoju procesów poznawczych ( wrażeń, spostrzeżeń, wyobrażeń, myślenia, pamięci) oraz procesów regulacyjnych ( emocji, motywacji, woli, oczekiwań, nastawień i marzeń).

W naszym przedszkolu nauczycielki z grupy dzieci sześcioletnich pracują z książkami "Od A do Z" Joanny Białobrzeskiej. Komplet składa się z dwóch pozycji:

*"Bawimy się głoskami i literkami"- książka do nauki czytania.

Na każdej strome podręcznika znajdują się:
*ilustracja do ćwiczeń w mówieniu;
*obraz wyrazu podstawowego, jego podział na sylaby ł głoski
*tekst związany z ilustracją
*margines z wzorami liter drukowanych małej i wielkiej, pisanych małej i wielkiej umiejscowionych w liniaturze.

Poznawanie alfabetu dziecko rozpoczyna od samogłosek (z wyjątkiem y) potem przychodzi kolej na spółgłoski, sylaby, wyrazy i wreszcie zdania. W podręczniku znajdują się czytanki, podpisy ilustracji, krótkie monologi i dialogi.

Drugi podręcznik to:
"Karty pracy"- w którym znajdują się ćwiczenia:
*do analizy i syntezy wyrazu z nową poznaną literą
*usprawniającą motorykę ręki
*w czytaniu ze zrozumieniem
*porządkujące wiedzę dziecka o środowisku przyrodniczym
*kształtujące pojęcie liczby w zakresie 10.

W zeszycie tym znajdują się także pomoce do wyciaania: liczmany, litery, sylaby, rozsypanki wyrazowe oraz obrazki. Na samym końcu umieszczono naklejki, które speh.idjąrole nagrody za dobrze wykonane ćwiczenie.




czytany: 13174
 

Drukuj   

 

Czy podoba Ci się nasz serwis www ??
 Tak - jest świetny
 Może być ...
 Są lapsze
 Nie - nie podoba mi się
 nie mam zdania

Chcesz otrzymywać informacje z naszego serwisu??
Zapisz się do listy mailingowej!

Twój E-mail:


przedszkole
powrót do strony głównej projektowanie stron internetowych projektowanie stron internetowych